A módosítás szerint csak javítási számla ellenében fizethetne a biztosító a kárt szenvedett autósnak. A 2013-as adótörvényben beadott módosítás szerint csak akkor fizethet a biztosító a sérült autó tulajdonosának, ha azt számlával igazolja és csak akkor lehetne az autó gazdasági totálkáros, ha a számlával igazolt összeg elrné a balesetkori forgalmi érték 80%-át.
Egyetlen EU-s országban szem határozzák meg a gazdasági totálkár mértékét, ezt legjobb ha a biztosítóra bizzák, de a 80%-os mérték amúgy is nagyon magas lenne a gazdasági totálkár mértéhez. Így egy nemzetközi kárnál diszkriminatív lenne egy magyar autóssal szemben.
A módosító javaslat nagyon jó az autó javítóknak, de az autósok sokat veszíthetnek rajta. A javaslat szerint a vétlen autós csak akkor kap kártérítést, ha a számla ellenében megcsinálja az autóját, tehát, ha nem kívánja megcsinálni, akkor nincs kértérítés. Ez a MABISZ szerint a PTK-ba ütközik, sőt egy ombudsmani állaásfoglalás szerint még az alaptörvénybe is.